دلایل افزایش حرارت پکیج

دلایل افزایش حرارت پکیج

فهرست مطالب

از جمله سوالاتی که خیلی از عزیزان از ما میپرسند این است که دلایل افزایش حرارت پکیج چیست و چرا دمای پکیج بالا می رود ؟ این اتفاق ممکن است به علل مختلف صورت پذیرد اما نکته ای که در ابتدا باید بدانید این است که اگر به هر دلیلی حرارت پکیج افزایش پیدا کند و بیش از حد معمول شود ، سیستمی در پکیج تعبیه شده است تا به صورت خودکار آن را خاموش کند تا دمای آب به حالت عادی بازگردد. به طور معمول دمای پکیج باید بین 50 تا 75 درجه سانتی گراد باشد و برای اینکه دمای پکیج از این میزان بالاتر نرود یک ترموستات در آن تعبیه شده است که دمای پکیج را اندازه گیری می کند. در صورت بروز چنین مشکلی سیستم پکیج به طور خودکار خاموش میشود و مشکل را با روشن کردن چراغ خطر به شما نمایش می دهد. توجه داشته باشید که پس از رفع مشکل و همچنین متعادل شدن دمای پکیج باید پکیج را ریست کنید و مجددا راه اندازی کنید تا به درستی کار کند.

علل افزایش دمای پکیج :

1- خراب شدن ترموستات حد پکیج :

ترموستات یکی از قطعات حساس پکیج می باشد که به دلیل حساسیت آن در عملکرد به این شکل ساخته می شود. ترموستات پکیج از یک لوله مسی با ضریب انبساط بالا ساخته شده است که با حرارت دیدن این لوله منبسط و یا کمتر شدن حرارت منقبض می شود که به این شکل میزان گرمای آب را به برد نشان می دهد و برد نیز دستور کم و زیاد کردن شعله را به پکیج می دهد. اگر ترموستات به درستی کار نکند و در اثر کار کردن زیاد یا دلایل دیگر دچار مشکل شود و دمای آب را کمتر از حد واقعی تشخیص دهد ، باعث میشود تا به طور مثال دمای پکیج به 80 درجه یا بیشتر رسیده است اما ترموستات آن را 70 درجه تشخیص می دهد که موجب افزایش حرارت پکیج بیش از حد می شود.

 

2- خراب شدن شیر پر کن پکیج :

میزان فشاری که بر روی پکیج نمایان است در واقع نسبت آب سرد ورودی به پکیج و آب داغ تولید شده توسط دستگاه که باید این میزان با توان هر پکیج برابر باشد و اگر تناسب به هم بریزد حرارت پکیج بیش از حد بالا می رود. میزان فشار بار دستگاه باید بین عدد 1 تا 2 باشد و نباید از عدد 2 بیشتر شود. شما میتوانید با بازدید دوره ای از دستگاه خود ، این عدد را با باز و بسته کردن شیر پر کن بین این دو عدد قرار دهید تا پکیج به درستی کار کند.

 

3- بسته بودن مسیر آب در پکیج :

یکی از عللی که باعث بالا رفتن بیش از حد حرارت پکیج می شود ، گرفتگی لوله ها و یا انسداد مسیر آب در پکیج می باشد. در این حالت آب به درستی در پکیج جریان ندارد و ما ابتدا باید مسیر آب را بررسی کنیم. توری صافی اولین جایی است که باید بررسی شود تا جرم نگرفته باشد و مسیر آب دچار اختلال نشده باشد. رسوب موجود در آب ممکن است طی گذشت زمان باعث ایجاد گرفتگی در نقاطی از این مسیر شود و جریان آب را مختل کند. همچنین یکی از عللی که باعث میشود تا آب به درستی جریان نداشته باشد ، خراب یا ضعیف بودن پمپ می باشد که آب را به خوبی به جریان نمی اندازد که البته رفع این مشکلات نیازمند بررسی متخصص می باشد و با ابزار و اسپری مخصوص درست می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *